FINALLY IN BERGEN!

06-01-2018

Zoals voorheen gezegd ben ik op 3 januari in Zaventem vertrokken richting mijn eindbestemming: Bergen (Noorwegen). Uiteraard is dit niet zonder slag of stoot gegaan ;) In Zaventem had ik maar liefst 2u vertraging, waardoor ik aansluiting in Oslo riskeerde te missen :o Geen zorgen, ik heb ze -op het nippertje- gehaald.

Aangekomen aan de luchthaven van Bergen stond ik er helemaal alleen voor. Mijn opzoekwerk loonde uiteraard en zo sprong ik op de eerste tram richting mijn kot. Daar aangekomen kwam ik tot de conclusie dat ik mijn sleutels helemaal in het centrum nog moest gaan oppikken... sleuren met die koffers dus! Ondanks dit alles maakte ik al kennis met een studente uit Toronto (Canada) en een studente uit Montana (USA). Meteen een goede leerschool om mijn Engels op te frissen ^^

Ondertussen verblijf ik al 3 volledige dagen in deze prachtige stad -waar ik nog niet veel van gezien heb- en lijkt het soms wel alsof ik droom... 
De uitzichten zijn prachtig, en het mooie weer (jaja, ik zie al 3 dagen een blauwe hemel met zon!) maakt mij zo gelukkig, maar helaas zijn de dagen hier wel heel kort. 
Het is pas licht rond 10u en om 14u begint de zon alweer stilaan onder te gaan. 


De school is nog maar 3 jaar geleden gebouwd/verbouwd en is in één woord SPECTACULAIR

Een mix van oude elementen met de modernste technologieën. Zo kan je bijvoorbeeld enkel een (les)lokaal binnen door bij elke deur  je studentenkaart te scannen en vervolgens je persoonlijke pincode in te geven! Een stapje vooruit op België dus ;)  



We zitten hier in totaal met 22 Erasmusstudenten, waarvan 5 Belgen en zijn ondanks deze korte periode al een hechte groep geworden. 
Zo gingen we donderdag naar Ikea en vandaag met zen allen hiken (lekker professioneel) op Fløyen, één van de 7 bergen rond de stad Bergen. Iedereen overleefde de klim en na zo'n 45min stappen werden we beloond met een prachtig uitzicht over de stad. En alsof dat nog niet genoeg was begon het plots ook te sneeuwen :D 
Om de dag af te sluiten hielden we op de top van de berg, aan een bevroren meer, een ouderwets kampvuur en grilden we eigenhandig enkele hotdogs (bij-5°).



Elke week zal ik proberen een korte samenvatting van de afgelopen dagen te posten zodat jullie samen met mij mee kunnen genieten van mijn avontuur hier in Noorwegen  ;) 


Succes met de examens! 

I'm out



© 2017 Fashion blog. Afgestemd op uw wensen door Anneke Chique
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin